De Dating-Markt Anno 2020
De datingmarkt is keihard veranderd de afgelopen jaren
Voor de personen die zich afvragen waarom het ze wel lukt om seks te krijgen bij een vrouw, maar geen commitment van ze kunnen krijgen (dus geen relatie) is dit ook een enorm belangrijk punt:
Wat jij goed moet begrijpen is dat de datingmarkt niet meer hetzelfde is als enkele jaren geleden. Ik heb de datingmarkt keihard zien veranderen in de afgelopen tien jaar.
Je moet het zo zien, mijn generatie en alle generaties voor mij hadden een datingmarkt die bestond uit enkele marktkraampjes.
Wij hadden onze sociale cirkel op school, op het werk en we hadden een sociale cirkel die bestond uit onze vriendengroep waar we woonden.
Daar kwamen onze dating opties vandaan en die was dus nog te overzien. De interacties gingen veel organischer en veel natuurlijker en intieme relaties bleven langer in tact.
Vroeger ging het er heel anders aan toe tijdens het “Daten”
In de afgelopen tien jaar is er een bom ontploft op de datingmarkt. De datingmarkt is veranderd van ongeveer 5 kraampjes tot een enorme Turkse Bazaar die inmiddels bestaat uit straten vol met kraampjes die allemaal mooiere producten aanbieden dan de ander en het ene biedt het goedkoper aan dan de andere.
Zo lopen we vandaag de dag verdwaald door alle smalle straatjes heen van die bazaar en worden we doodgegooid met alle dating opties die er zijn.
Dit is natuurlijk gebeurd met de komst van online dating sites en de laatste jaren zijn daar ook nog eens alle datingapps bijgekomen. Dan hebben we ook nog eens alle social media kanalen waarmee een internationaal netwerk van dating opties tevoorschijn is gekomen.
Wat betekent dit veranderende dating-gedrag voor mannen?
Nou, de dorstige horde van sexloze mannen kan nu terwijl ze op de wc zitten te poepen gaan zitten swipen op Tinder en Bumble. Ze kunnen op vrouwen hun Instagram profielen naar hun sexy foto’s zitten kwijlen en deze liken zodat zij hopelijk een keer ziet dat hij bestaat. En dan kan hij haar berichtjes sturen waarin hij haar verteld dat hij haar zo mooi vindt, in de hoop dat ze een keertje reageert op zijn bericht.
Wat betekent dit voor vrouwen?
Vrouwen hebben nu verschillende kanalen waarop ze hun seksuele visitekaartjes in het rond kunnen strooien waarmee ze hun beschikbaarheid aangeven.
“Ja, ze heeft wel een vriend…voor nu…maar als er een beter potentieel partner aanklopt die meer te bieden heeft dan zijn haar spullen natuurlijk zo ingepakt en is ze weg”.
Mannen zijn tegenwoordig erg bang voor afwijzing
Daarnaast kunnen mannen op een veilige manier al die vrouwen benaderen zonder bang te hoeven zijn om in hun gezicht te worden afgewezen.
En vrouwen kunnen op een redelijk sociaal geaccepteerde manier hun seksuele waarde tonen zonder in hun gezicht voor slet uitgemaakt te worden, want iedereen doet het toch? Moeders en dochters die samen halfnaakt op foto’s poseren op instagram is tegenwoordig niet vreemde meer.
Vrouwen die schaamteloos hun sportlegging optrekken tot er niet een cameltoe ontstaat, nee, een complete Elanden knokkel komt er tevoorschijn, om vervolgens een beetje heen en weer te bewegen voor een Tik Tok video.
En zo bouwen ze hun fanbase op zodat ze die losers vervolgens kunnen doorsturen naar hun betaalde Only Fans account en het is allemaal compleet sociaal geaccepteerd.
Vrouwen zetten steeds vaker hun sexualiteit “open en bloot” in om te krijgen wat ze willen.
Dus, vrouwen worden nu vanaf jongs af aan al aangeleerd om hun seksuele waarde in te zetten om op de social media kanalen te proberen om gevalideerd te worden voor hun uiterlijk.
Want via de likes en comments die ze krijgen, krijgen ze een dopamine shotje waardoor ze zich eventjes goed voelen en hier raken ze aan verslaafd.
En daarom blijven ze elke dag weer die zelfde waardeloze selfies posten vanuit een bepaalde hoek zodat hun decolleté goed te zien is, of achterover kijkend zodat hun booty goed te zien is op de foto. En elke dag weer van die dezelfde foto’s met dezelfde emotioneel dode blik in hun ogen.
Want ze zijn verslaafd geraakt aan de validatie die ze krijgen van alle dorstige mannen die niets beters te doen hebben dan door de profielen te scrollen van al die meiden.
En wat gebeurt er vervolgens? Die meiden raken zo gewend aan de aandacht die ze krijgen, dat het hun verwachtingspatroon beïnvloed, de verwachting die ze hebben naar mannen toe.
Dus ze verwachten dat ze door mannen over het algemeen worden gezien als waardevolle prinsesjes voor wie die mannen op hun knieën zullen gaan.
Ze ontwikkelen door de combinatie van al die likes en een verkeerd verwachtingspatroon naar mannen toe een ongezond zelfbeeld.
Veel vrouwen lopen tegenwoordig rond met de befaamde “Duizend Piemel Staar” in hun ogen.
Ze krijgen een emotioneel dode blik in hun ogen wat we de “Duizend Piemel Staar” noemen en ze ontwikkelen géén leuk karakter! Het zijn de saaiste mensen op aarde die zich ook nog eens super snel vervelen.
Ze moeten continue geëntertaind worden omdat ze continu een emotionele piek moeten ervaren anders weten ze niet wat ze met zichzelf aan moeten.
Voor mannen is dit ook niet bevorderlijk, want de minder aantrekkelijke mannen krijgen geen kans bij de enigszins aantrekkelijke vrouwen. Want hun verwachtingen liggen hoger dan wat hij te brengen heeft en hij kan niet aan dat verwachtingspatroon voldoen.
Er wordt zelfs gezegd dat 80% van de aantrekkelijkste vrouwen seks heeft met de top 20% van de aantrekkelijkste mannen. Ik moet wel even onderzoek gaan doen hiernaar en kijken of dit ook daadwerkelijk klopt. Maar voor nu zou ik het zo geloven.
Vrouwen raken verveeld door de hoeveelheid keuze. Ze krijgen keuze moeheid.
Dus ja, vrouwen raken enorm verveeld door de enorme keuze die ze hebben en mannen lopen als zombies achter alles aan wat een kut heeft.
En nu is het zo dat vrouwen hun hypergamische natuur nog veel duidelijker dan ooit tevoren getoond wordt, dus vrouwen gaan seksueel helemaal los. Want er is vrouwen ook nog eens wijsgemaakt dat zij net als mannen gewoon lekker rond moeten neuken, zoveel ze kunnen, want we hebben gelijke rechten.
Maar wat ze niet begrijpen is dat, ondanks we inderdaad moeten kunnen doen wat we willen en dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, er voor vrouwen hele andere consequenties hangen aan dit losbandige gedrag en voor een groot deel op psychisch vlak.
Maar dat is een verhaal voor een andere keer, het punt dat ik wil maken is dat de datingmarkt keihard is veranderd. Vrouwen hebben zeeën aan opties vandaag de dag dus ze raken minder snel geïnvesteerd in jou als man. Want “laat ik die ander ook nog even testen, misschien is zijn gras nog iets groener”.
En dus zie je nu dat de pickup markt enorm hard groeit, want iedereen is een pickup artist en elk van hen heeft wel een stappenplan dat je kunt volgen om snel seks te krijgen.
En al die boys die daar hun tijd in investeren lijken in eerste instantie heel verrast succesvol te zijn, totdat ze er achter komen dat vrouwen er harder op los neuken dan zij en dat het helemaal niet zo veel moeite kost om seks te hebben, maar dat ze geen vrouw in hun leven kunnen behouden omdat ze geen commitment kunnen krijgen van die meiden.
De Dating Markt is veranderd, maar ben JIJ wel echt mee veranderd?
Dit is waarom ik ben afgestapt van “pickup” en mij al enkele jaren steeds meer en meer ben gaan focussen op het genereren van aantrekkingskracht. Omdat de datingmarkt is veranderd!
Het seksuele gedrag van vrouwen is veranderd en dit heeft consequenties voor hun relationele gedrag. Dus wij als mannen zullen nu het spel, ons spel, naar een hoger level moeten trekken.
En een heleboel pickup artists lopen nu achter de feiten aan omdat ze de markt niet volledig begrijpen. Het speelveld is niet meer hetzelfde en de spelregels zijn veranderd…dus wij moeten mee veranderen of het is game over.
Met Aantrekkelijke Groet,
Rienk
0 reacties